Питання для дискусії: Які компоненти автономії університетів слід запровадити чи підсилити в Україні для модернізації системи вищої освіти і наближення її до європейських стандартів? Аргументуйте.
Question for discussion: What components of university autonomy should be introduced or strengthened in Ukraine to modernize the higher education system and bring it closer to European standards? Make an argument.
Вітаю всіх дописувачів форуму!
ВідповістиВидалитиПропоную обговорити кейс фінансової автономії університетів України.
Як відомо, для фінансування закладів вищої освіти використовується модель лінійного бюджету, яка передбачає розподіл кошторису за видами витрат (зарплата, обладнання, послуги студентам тощо); можливість закладів вищої освіти перерозподіляти фінансові ресурси між статтями відсутня або є значно обмеженою. Ця модель дуже обмежує фінансову автономію університетів. У 2021 р. Уряд вдосконалив порядок розподілу видатків державного бюджету на освіту між закладами вищої освіти. Постановою Кабінету міністрів запроваджується введення елементів моделі фінансування за результатами (https://mon.gov.ua/ua/news/uryad-vdoskonaliv-poryadok-rozpodilu-vidatkiv-derzhavnogo-byudzhetu-mizh-zakladami-vishoyi-osviti).
Яке значення мають ці кроки Уряду для збільшення автономії українських університетів?
(На жаль, на період воєнного стану дія цієї постанови призупинена. Але сподіваємось, що після перемоги вона запрацює знову).
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиДобрий день! Прийняття постанови №1146 “Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності” є важливим кроком на шляху до фінансової автономії закладів вищої освіти. Навколо даної постанови точиться багато дискусій. Однак, наскільки вона дієва, як вона працює, чи не суперечить Бюджетному кодексу в частині фінансування закладів вищої освіти, сподіваюсь ми пересвідчивось після перемоги.
ВідповістиВидалитиЯкі дискусивні елементи містить ця Постанова? Які аргументи висувають її критики ? До призупинки на період воєнного стану вона діяла 3 роки, отже, можна зробити.певні висновки щодо її ефективності для розвитку автономії закладів вищої освіти.
ВідповістиВидалити